Ooit schreef cabaretier Dolf Jansen een boekje met de opzettelijke titel Afvallen door Seks, dat door de woordcombinatie alleen al, lezers zou lokken. Woorden als seks, wonderen, mysterie, geheim, schandaal, en sensatie doen het goed. Uit een onderzoekje dat ik ooit bestudeerde aan de Vrije Universiteit, voor mijn college Taalkunde, bleek dat kritische en hoog-opgeleide lezers net zo gevoelig zijn voor dergelijke woorden als lezers die minder hoog opgeleid zijn. Zo blijkt dat reisbureaubrochures die inhoudelijk minder bieden, maar des te meer gebruik maken van woorden als fantastisch, geweldig, mooi uitzicht en sensationeel goedkoop, doen het bij hoogopgeleiden net zo goed, ook al weten ze dat het geschreven is om te verleiden tot aankoop. We gaan het dus zien, of de woorden in dit kopje succes hebben.
Lees ook:Lisa kust Jack, o nee, andersom
Lees ook:Sex verkoopt beter dan seks
Lees ook:Sex bestaat niet
Lees ook:Solliciteren naar seks
Lees ook:De hoogte van de verwarming