De kracht van miljoenen

De superlatief is helemaal in in American Entrepreneurship life. Na jaren geleden te hebben onder gebrek aan sociale zekerheid, een leven zonder tandarts, dokter of psychiater omdat je nu eenmaal niks kan betalen, is de Amerikaanse burger nu geïnspireerd bezig te ondernemen. Jonge Amerikanen die via internet hun product aanprijzen onder het mom dat ze al duizenden klanten hebben geholpen, en waarin ze de consument aanmoedigen hun dienst of advies te kopen zijn niet van de lucht. De status van goeroe, expert of hip is ‘in’ en de superlatieven vliegen over de tong:

“Do you want to earn million of dollars in just 1 hour? Buy this product and you will get TONS of help to make your business grow! I have served 1000 of coaches and entrepreneurs like you and helped them find clients ALL over the world!!”

Ik ben er helemaal door gefascineerd. Niet alleen is het onmogelijk te checken of de superlatief ergens op slaat (gezien er 285 miljoen mensen wonen) maar het is ook onmogelijk te checken of de business van de dame of heer in kwestie wel goed loopt. Het is dankzij de superlatief dat de consument er wellicht op in gaat. Ik zelf mag me ook graag inschrijven voor een nieuwsbriefje van deze of gene die beweert het gouden advies te hebben uitgevonden…so that my business will EXPLODE in just a few days.

Lees ook:Vervolg superlatief
Lees ook:De rijkdom van de ‘slaat-opjes’
Lees ook:De eendjes en het spook
Lees ook:I just wanna be okay
Lees ook:nucleaire gesprekken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.